Witamy i pomagamy – noclegi

  • Opis programu: „Witamy i pomagamy - noclegi” to program skierowany do lokalnych organizacji pomocowych zajmujących się wspieraniem uchodźców oraz jednostek samorządu terytorialnego i wojewodów. Fundacja Biedronki we współpracy z uczestnikami programu, zapewnia tymczasowe (do 30 dni) darmowe zakwaterowanie dla osób przybyłych do Polski w związku z wojną w Ukrainie.
  • Beneficjenci: Uchodźcy z Ukrainy (osoby, które w okresie od dnia 24 lutego 2022 r. przybyły na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w związku z działaniami wojennymi prowadzonymi na terytorium Ukrainy).
  • Czas trwania programu: do 31 marca 2024
  • LISTA UCZESTNIKÓW PROGRAMU
    СПИСОК УЧАСНИКІВ ПРОГРАМИ

Ze względu na zmiany wprowadzone do ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa, powstały dwa warianty programu.

Wariant:

Cel programu:

Celem programu jest wsparcie organizacji, które niosą pomoc uchodźcom z Ukrainy posiadających cele zbieżne z celami Fundacji Biedronki, tj. wspieranie najbardziej wrażliwych grup społecznych, a w szczególności: pomoc społeczna, dobroczynność, pomoc w sytuacjach kryzysowych.

Program służy zapewnieniu tymczasowego zakwaterowania osobom, które przybyły do Polski w związku z wojną na Ukrainie i potrzebują takiej formy wsparcia.

Na czym polega program?

  • Każda organizacja pomocowa otrzymuje dostęp do platformy rezerwacyjnej, która umożliwia rezerwację noclegów w kilku tysiącach obiektów w całym kraju.
  • Uchodźca, który potrzebuje pomocy w formie bezpłatnego tymczasowego zakwaterowania, zwraca się o pomoc do organizacji biorącej udział w programie.
  • Organizacja pomocowa weryfikuje dane uchodźcy i jego potrzeby, podejmuje decyzje o przyznaniu pomocy, a następnie na platformie rezerwacyjnej sprawdza dostępność noclegów i dokonuje rezerwacji.
  • Uchodźca otrzymuje potwierdzenie rezerwacji, udaje się do wskazanego obiektu i korzysta z bezpłatnego noclegu.
  • Program organizuje i finansuje Fundacja Biedronki.

 

Najczęstsze pytania:

  1. Я – біженець і мені потрібне тимчасове житло. Як звернутися за допомогою?
    Резервуванням житла займаються тільки організації допомоги, які беруть участь у програмі – СПИСОК УЧАСНИКІВ ПРОГРАМИ.
    Фонд Biedronka не приймає рішення про надання допомоги і не бронює житло. Щоб повідомити про необхідність розміщення, будь ласка, зв'яжіться з однією з організацій, що беруть участь у програмі.
  2. Jestem uchodźcą i potrzebuję tymczasowego noclegu. Jak zgłosić się po pomoc?
    Rezerwowaniem miejsc noclegowych zajmują się wyłącznie organizacje pomocowe biorące udział w programie - LISTA UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
    Fundacja Biedronki nie decyduje o przyznaniu pomocy, ani nie dokonuje rezerwacji noclegów. Aby zgłosić zapotrzebowanie na noclegi, prosimy o bezpośredni kontakt z jedną z organizacji biorących udział w programie.
  3. Reprezentuję organizację, która bierze udział w programie i chciałbym zarezerwować nocleg dla uchodźcy w ramach programu, gdzie i jak mogę to zrobić?
    Rezerwacji dokonać może tylko osoba uprawniona (posiadająca login) bezpośrednio przez platformę CTA lub telefonicznie za pośrednictwem konsultantów eTravel w godzinach pracy Biura Obsługi Klienta, tj. od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 18:00.
    INFOLINIA: T: +48 22 492 08 09 F: +48 (22) 567 31 51
    oraz poza godzinami pracy biura pod telefonem Emergency +48 22 492 77 09.
  4. Reprezentuje ośrodek noclegowy i chciałbym dołączyć do bazy dostępnej na platformie CTA, należącej do eTravel, gdzie się zgłosić?
    Prosimy o wysłanie zgłoszenia na adres kontraktowanie@etravel.pl.

Cel programu:

Celem programu jest wsparcie jednostek samorządu terytorialnego, wojewodów oraz organizacji pomocowych, prowadzących działania związane z przeciwdziałaniem skutkom działań wojennych na terytorium Ukrainy, o których mowa w art. 74 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa i koncentruje się na zapewnieniu bezpłatnych noclegów najbardziej potrzebującym uchodźcom z Ukrainy, którzy potrzebują takiej formy wsparcia.

Na czym polega program?

  • Każda zakwalifikowana jednostka samorządowa i organizacja pomocowa ma dostęp do platformy rezerwacyjnej, która umożliwia rezerwację noclegów w kilku tysiącach obiektów w całym kraju.
  • Uchodźca, który potrzebuje pomocy w formie bezpłatnego tymczasowego zakwaterowania, zwraca się o pomoc do właściwej jednostki samorządowej lub organizacji biorącej udział w programie.
  • Organizacja pomocowa lub jednostka samorządowa weryfikuje dane uchodźcy i jego potrzeby, podejmuje decyzje o przyznaniu pomocy, a następnie na platformie rezerwacyjnej sprawdza dostępność noclegów i dokonuje rezerwacji.
  • Uchodźca otrzymuje potwierdzenie rezerwacji, udaje się do wskazanego obiektu i korzysta z bezpłatnego noclegu.
  • Program organizuje i finansuje Fundacja Biedronki.

 

Najczęstsze pytania:

  1. Я – біженець і мені потрібне тимчасове житло. Як звернутися за допомогою?
    Бронювання житла здійснюється лише організаціями допомоги або працівниками місцевого самоврядування, які представляють даний орган місцевого самоврядування, що беруть участь у програмі – СПИСОК УЧАСНИКІВ ПРОГРАМИ.
    Fundacja Biedronki (Фонд Biedronki) не приймає рішення про надання допомоги і не бронює житло. Щоб подати заявку на проживання зверніться безпосередньо до однієї з організації-учасниць.
  2. Jestem uchodźcą i potrzebuję tymczasowego noclegu. Jak zgłosić się po pomoc?
    Rezerwowaniem miejsc noclegowych zajmują się wyłącznie organizacje pomocowe lub pracownicy samorządowi reprezentujący daną jednostkę samorządu terytorialnego, biorące udział w programie - LISTA UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
    Fundacja Biedronki nie decyduje o przyznaniu pomocy, ani nie dokonuje rezerwacji noclegów. Aby zgłosić zapotrzebowanie na noclegi, prosimy o bezpośredni kontakt z jedną z organizacji biorących udział w programie.
  3. Reprezentuję organizację/jednostkę samorządową, która bierze udział w programie i chciałbym zarezerwować nocleg dla uchodźcy w ramach programu, gdzie i jak mogę to zrobić?
    Rezerwacji dokonać może tylko osoba uprawniona (posiadająca login) bezpośrednio przez platformę CTA lub telefonicznie za pośrednictwem konsultantów eTravel w godzinach pracy Biura Obsługi Klienta, tj. od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 18:00.
    INFOLINIA: T: +48 22 492 08 09 F: +48 (22) 567 31 51
    oraz poza godzinami pracy biura pod telefonem Emergency +48 22 492 77 09.
  4. Reprezentuje ośrodek noclegowy i chciałbym dołączyć do bazy dostępnej na platformie CTA, należącej do eTravel, gdzie się zgłosić?
    Prosimy o wysłanie zgłoszenia na adres kontraktowanie@etravel.pl.

Dokumenty

Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania serwisu

Analizy i ocena wydajności

Reklamowe pliki cookie

zapisz